Coronamaatregelen Fysiotherapie Het Schol.

In verband met de versoepelingen van het beleid rondom het coronavirus is de fysiotherapeutische zorg in onze praktijk ook weer opgeschaald. Voorwaarde is wel dat professional en patiënt (of diens huisgenoten) geen coronagerelateerde klachten hebben. Dat moet met een check vooraf tussen de paramedicus en de cliënt, waarin wordt vastgesteld of het bezoek een risico oplevert voor de gezondheid van de medewerkers en andere cliënten. Het werk wordt vervolgens zoveel mogelijk op anderhalve meter afstand georganiseerd.

Komt het tot zorgverlening? Dan moeten de zorgverlener en de patiënt de hygiënemaatregelen opvolgen:

• Was uw handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geen handen schudden.
  • Blijf thuis als u verkoudheidsklachten heeft.
  • Handen desinfecteren bij binnenkomst van de praktijk.
  • Neem een badlaken mee naar uw behandeling.
  • Kom maximaal 5 minuten voor aanvang van uw afspraak naar de praktijk.

Daarnaast hebben we de starttijden van de behandeling aangepast zodat er in de wachtruimte niet te veel patiënten tegelijk aanwezig zijn en er dus voldoende afstand gehouden kan worden. Ook in de oefengroepen zijn minder mensen tegelijk aanwezig zodat ook daar voldoende afstand bewaard kan worden. We hopen met deze maatregelen zo veel mogelijk mensen van dienst te kunnen zijn en de ongemakken van de coronamaatregelen te minimaliseren.

Team Fysio Het Schol